Ако няма нова епидемична вълна, тази учебна година ще завърши присъствено. Към днешна дата седемдневната заболяемост от COVID-19 в страната е само 75 на 100 000 души.
За последно е била на такова ниско равнище около 15 август 2021 г. Тенденцията е към устойчив спад.
При тази ситуация Министерството на образованието и науката (МОН) насочва усилията си към социалната интеграция и наваксването на евентуалните образователни пропуски при децата и младежите, които учиха в онлайн среда през продължителен период от време. Многобройни проучвания, вкл. анализът на МОН от лятото на 2021 г., показаха, че дългата изолация в млада възраст води до проблеми с психиката и трайни дефицити при общуването и интегрирането в колективи на по-късен етап от живота.
Именно за да компенсира тези негативни последици от пандемията, при сегашния минимален риск от зараза не се предвижда извънредно удължаване на възможността за обучение от разстояние в електронна среда (ОРЕС) извън разрешените от Закона за предучилищното и училищното образование (ЗПУО) до 30 учебни дни по здравословни или други уважителни причини, удостоверени с документ. За да се ползват тези дни, медицинските причини трябва да са свързани със здравето на ученика. Директорът на училището има право да реши дали да допусне онлайн обучение, поискано с други аргументи. Ако 30-те учебни дни в ОРЕС по ЗПУО са разрешени от първия ден след пролетната ваканция, те изтичат на 27 май т.г. вкл.
Родителите, които не желаят децата им да се върнат в училище до края на учебната година за по-големите ученици, могат да изберат между други две форми на обучение – самостоятелна и индивидуална. Промяната става чрез заявление до директора на училището.
За ученици със специални образователни потребности (СОП) формата на обучение се препоръчва от екипа за подкрепа за личностно развитие в училището. Ученици със СОП, които се обучават в центрове за специална образователна подкрепа, не могат да преминат към самостоятелна форма.
Cross.bg
Hits: 0