Ще подменят 3000 улични лампи в Разград с по-мощни и енергийно ефективни

След трите постоянни комисии към ОбС, които вчера одобриха проекта за бюджет на Община Разград за 2024 г., и останалите осем комисии днес обсъдиха финансовите параметри на местната хазна, съобщиха от пресслужбата на местната администрация.

Одобрение бюджетът получи и на заседанието на бюджетната комисия, проведено след всички комисии заедно с председателите на останалите комисии. Окончателното гласуване ще е на заседанието на местния парламент на 16 февруари. На него ще бъдат гласувани още 12 докладни записки, които днес бяха обсъдени по ресорните комисии.

Общият обем на проекта за бюджет за 2024 г. е в размер на 100 278 909 лв.: държавни дейности – 59 955 128 лв. и 40 323 781 лв.- общински дейности и дофинансиране на държавните дейности. През 2024 г. за ремонт и поддържане на улиците и за ремонт на сградния фонд са предвидени 1 677 000 лв., 291 х.лв.от тях са преходен остатък от 2023 г. от собствени приходи на населените места в общината. Разпределението на средствата по села е по предложения на кметове и кметски наместници. За първа година се предвижда трансформиране на целева субсидия за капиталови разходи в размер на 1 000 000 лв. в субсидия за текущи ремонти, като цялата сума ще бъде насочена към селата.

Сред докладните, които предизвикаха въпроси на заседанията на комисиите днес, бе тази за кандидатстване на Община Разград с предложение за подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление с финансиране по линия на Механизма за възстановяване и устойчивост. Кметът Добрин Добрев обясни, че подготвеният проект е на стойност 1 985 342 лв., предвижда се подмяна на 3000 осветителни тела от уличното осветление в Разград. По проекта се предвижда минимум 5 години гаранционен срок на осветителните тела, както и те да са с по-висока мощност и енергийна ефективност, а също и прилагане на система, която да сигнализира за аварирали участъци. По регламента за финансиране планираната продължителност на всяко предложение за изпълнение на инвестиция не може да надвишава 15 месеца, но разходите са допустими за финансиране от датата на сключване на договор за безвъзмездна помощ до крайния срок за изпълнение на проекта, но не по-късно от 31 март 2025 г. По програмата не се предвижда съфинансиране от страна на кандидатстващите общини, но крайният получател се задължава за период от 5 години след приключване на проекта да извършва ежегодни вноски във Фонда за декарбонизация в размер на 10% от действително получения размер на безвъзмездната помощ.

/e-Razgrad/

Hits: 121

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.