Министерският съвет пое ангажимент за осигуряване на 1.38 млрд. лева за изграждането на последните почти 89 километра от автомагистрала “Хемус”.
Става въпрос за участъка между 222-и и 310-и километър – след връзката с пътя Русе – Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово – Буховци.
За целта се увеличава размерът на ангажиментите за разходи, които Министерството на регионалното развитие и благоустройството може да поеме през 2019 г. С това се цели планиране на завършването на автомагистралата от София до Варна, съобщи правителствената информационна служба.
С парите ще се плати изготвянето на технически проекти и изпълнение на строително-монтажните работи в отсечката в периода до 2022 г.
През миналата година правителството предостави 1.3 млрд. лв. за строителството на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе – Велико Търново, като за изпълнител без търг беше избрана държавната компания “Автомагистрали” ЕАД. Тя от своя страни избра подизпълнители.
Вече стана факт и първият скандал покрай удължаването на “Хемус”, в частта и в Ловешко. Той беше свързан с унищожаването на коритото на река Вит. Въпреки това и новите три участъка от магистралата ще се правят от “Автомагистрали” ЕАД. Дружеството е собственост на МРРБ и наскоро си гарантира и половин милиард лева за укрепване на свлачища.
При всеки повод Бойко Борисов споменава колко важно е изграждането на “Хемус”, като завършването й е сред основните приоритет в управленската програма на правителството.
В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна с обща дължина около 180 км. Предстои изграждането на още почти толкова.
Какво остава да се направи от “Хемус”:
Участък 1 (15,26 км) – започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с път III-307 Луковит – Угърчин, включително пътен възел “Дерманци”.
Участък 2 (19.2 км) – от края на пътен възел “Дерманци” – при пресичане с път III-307 Луковит – Угърчин, до връзката с път III-3005 Радювене – Катунец, включително пътен възел “Каленик”.
Участък 3 (17.08 км) – започва от края на пътен възел “Каленик” при пресичането с път III-3005 Радовене – Катунец до връзката с път II-35 Плевен – Ловеч, включително и пътен възел “Плевен”.
Участък 4 (26.8 км) – от края на пътен възел “Плевен” при пресичане с път II-35 Плевен – Ловеч до път III-301 Летница – Ловеч, включително пътен възел “Летница”
Участък 5 (23.2 км) – от края на пътен възел “Летница” при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово – Павликени, включително и пътния възел.
Участък 6 (32.6 км) – от края на пътния възел на път III-303 Павликени – Левски до път 1-5 Русе – Велико Търново, включително и пътния възел.
Тези шест участъка ще се изградят от “Автомагистрали” АД с вече отпуснатите 1.3 млрд. лева
Участък 7 (43.6 км) – след пресичането на път I-5 Русе – Велико Търново до км 265 при пресичането с път II-51 Бяла – Търговище.
Участък 8 (33.5 км) – след пресичането с път II-51 Бяла – Търговище и е до връзката с път II-49 Търговище – Разград.
Участък 9 (11.9 км) – участъкът е от пресичането с път II-49 и до изграждащия се в момента участък Белокопитово – Буховци, при пресичането на път I-4 с път III-5102).
С поетите като ангажимент от страна на правителството 1.38 млрд. лева ще се изградят последните три участъка.
Dnevnik.bg
Hits: 0