Правителството ще осигури още 1.38 млрд. лв. за довършването на магистрала “Хемус”

Министерският съвет пое ангажимент за осигуряване на 1.38 млрд. лева за изграждането на последните почти 89 километра от автомагистрала “Хемус”.

Става въпрос за участъка между 222-и и 310-и километър – след връзката с пътя Русе – Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово – Буховци.

За целта се увеличава размерът на ангажиментите за разходи, които Министерството на регионалното развитие и благоустройството може да поеме през 2019 г. С това се цели планиране на завършването на автомагистралата от София до Варна, съобщи правителствената информационна служба.

С парите ще се плати изготвянето на технически проекти и изпълнение на строително-монтажните работи в отсечката в периода до 2022 г.

През миналата година правителството предостави 1.3 млрд. лв. за строителството на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе – Велико Търново, като за изпълнител без търг беше избрана държавната компания “Автомагистрали” ЕАД. Тя от своя страни избра подизпълнители.

Вече стана факт и първият скандал покрай удължаването на “Хемус”, в частта и в Ловешко. Той беше свързан с унищожаването на коритото на река Вит. Въпреки това и новите три участъка от магистралата ще се правят от “Автомагистрали” ЕАД. Дружеството е собственост на МРРБ и наскоро си гарантира и половин милиард лева за укрепване на свлачища.

При всеки повод Бойко Борисов споменава колко важно е изграждането на “Хемус”, като завършването й е сред основните приоритет в управленската програма на правителството.

В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна с обща дължина около 180 км. Предстои изграждането на още почти толкова.

 

 

Какво остава да се направи от “Хемус”:

 

Участък 1 (15,26 км) – започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с път III-307 Луковит – Угърчин, включително пътен възел “Дерманци”.

 

Участък 2 (19.2 км) – от края на пътен възел “Дерманци” – при пресичане с път III-307 Луковит – Угърчин, до връзката с път III-3005 Радювене – Катунец, включително пътен възел “Каленик”.

 

Участък 3 (17.08 км) – започва от края на пътен възел “Каленик” при пресичането с път III-3005 Радовене – Катунец до връзката с път II-35 Плевен – Ловеч, включително и пътен възел “Плевен”.

 

Участък 4 (26.8 км) – от края на пътен възел “Плевен” при пресичане с път II-35 Плевен – Ловеч до път III-301 Летница – Ловеч, включително пътен възел “Летница”

 

Участък 5 (23.2 км) – от края на пътен възел “Летница” при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово – Павликени, включително и пътния възел.

 

Участък 6 (32.6 км) – от края на пътния възел на път III-303 Павликени – Левски до път 1-5 Русе – Велико Търново, включително и пътния възел.

 

Тези шест участъка ще се изградят от “Автомагистрали” АД с вече отпуснатите 1.3 млрд. лева

 

Участък 7 (43.6 км) – след пресичането на път I-5 Русе – Велико Търново до км 265 при пресичането с път II-51 Бяла – Търговище.

 

Участък 8 (33.5 км) – след пресичането с път II-51 Бяла – Търговище и е до връзката с път II-49 Търговище – Разград.

 

Участък 9 (11.9 км) – участъкът е от пресичането с път II-49 и до изграждащия се в момента участък Белокопитово – Буховци, при пресичането на път I-4 с път III-5102).

 

С поетите като ангажимент от страна на правителството 1.38 млрд. лева ще се изградят последните три участъка.

Dnevnik.bg

Hits: 0

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.