13 докладни записки обсъдиха и одобриха общинските съветници в петък на заседания на 10 постоянни комисии преди редовната си януарска сесия, съобщиха от пресслужбата на местната администрация.
Част от комисиите се събираха за пръв път през този мандат и започнаха заседанията си с избор на зам.-председатели. На този пост в комисията по социална политика, трудова заетост и здравеопазване бе избран д-р Атанас Станчев, на комисията по международно сътрудничество – Руско Дянков, на комисията по подготовка на общински програми, проекти и контрол върху изпълнението им – д-р Атанас Станчев, на комисията по устройство и развитие на територията, транспорт на общината – Стоян Ненчев, на комисията по управление на общинската собственост и стопанство – Наско Анастасов. Освен тези комисии заседаваха и комисиите: по бюджет, финанси и икономическа политика, по социална политика, трудова заетост и здравеопазване, по образование и духовни ценности, по младежта, спорта и туризма, по околна среда, селско, горско водно и ловно стопанство, по законност, превенция на корупцията, контрол на решенията, предложения на гражданите и връзка с неправителствените организации.
12 от докладните записки бяха представени от Кмета Добрин Добрев и от зам.-кмета Хабибе Расим, едната е внесена от общински съветници. Тя е свързана с приемане на декларация на ОбС против новата цена на водата и лошото качество на ВиК услугите на територията на Разград. В проекта за декларация се настоява незабавно да бъде спряно действието на решението на КЕВР за новата цена на водата от 6,17 лв./куб.м.
Съветниците от ресорните комисии се обединиха и около докладната за удостояване със званието „Почетен гражданин на Разград” на инициаторката на създаването на Капанския ансамбъл Петранка Дацкова-Луканчевска с мотив „за изключителни постижения в областта на културата, които имат общонационално значение и цялостната й дейност в духовното развитие на град Разград”.
Обсъдена бе докладна за задържане по сметка на Община Разград и трансформиране на средствата за изплащане на месечните обезпечения и отчисления за 2024 г. по Закона за управление на отпадъците. Предложенията в докладната са средствата, приблизителен 2 300 000 лв., да бъдат трансформирани в средства за доставка на нови машини и съоръжения за общински предприятия, за доставка на кошчета за смет, за охрана на компостираща и сепариращата инсталации и други дейности. Кметът Добрин Добрев допълни, че с тези средства ще бъде извършено проектиране, доставка и изграждане на подземни контейнери за събиране на отпадъци с интегрирана информационна система за контрол и отчитане. След проучване подземни контейнери ще бъдат поставени пилотно в няколко точки в града – между 5 и 10, на места, където са концентрирани множество обекти – и етажна собственост, и търговски обекти. Извършват се проучвания и на подземните и надземни комуникации, тъй като 3-кубиковите контейнери се поставят на дълбочина от 3 метра, а при изпразването им се използва машина, която ги издига на по-голяма височина.
На сесията на местния парламент следващата седмица предстои и приемане на Стратегия за управление на общинската собственост на територията на Община Разград за периода 2024-2027 г, както и Списък за предназначението, броя, вида и местоположението на общинските жилища за 2024 г.; Програма за управление и разпореждане с имоти-общинска собственост за 2024 година; утвърждаване на Програма за международна дейност на Община Разград през 2024 г. и приемане на Отчет за изпълнението на „Програмата за международната дейност на Община Разград през 2023 г.“.
Сесията на Общинския съвет ще се проведе на 26 януари, петък, от 13.30 ч., като и ще започне с тържествена част, посветена на Деня на Разград 28 януари. Заседанието ще бъде излъчвано онлайн по КИС 13 и на интернет и Фейсбук страницата на Община Разград, а пълният текст на докладните записки е публикуван на сайта на Община Разград.
/e-Razgrad/
Hits: 308