Броят на колите на ток и газ скочи с около 60% за година

Броят на леките автомобили, които използват за гориво пропан-бутан или метан, се е увеличил с 58% за година, а на електромобилите – с малко над 60 на сто, сочат данните за регистрациите на “Пътна полиция”. Към 1 октомври на газ са били 323 821 коли, или с почти 120 хил. повече от същата дата на 2019 г.

Обяснението се крие в това, че през февруари пътните полицаи започнаха масово да глобяват, ако използването на това гориво не е вписано в талона на колата. Санкцията започна да се прилага шест години след въвеждането на изискването. Това доведе до опашки пред пунктовете на “Пътна полиция” за смяна на документите и така хиляди автомобили, газифицирани, след като са били минали първоначална регистрация, се оказаха обхванати от статистиката.

На фона на епидемията от коронавирус, за да няма струпване на хора, гратисният период, в който глоби не се налагат, беше удължен два пъти и сега е краят на ноември.

За година са били купени 636 електромобила и техният брой вече е 1692. Обяснението за нарасналия интерес се крие в няколко факта. От една страна, в рамките на годината излязоха много нови модели в различни класове. От друга, фирмата за споделени автомобили “Спарк”, която ползва електромобили, увеличи автопарка си с над 200 броя за този период. Не е без значение и фактът, че цената на колите на ток на вторичния пазар намаля сериозно.

 

Дизелите стават все по-любими

Данните за горивото, което леките коли в България ползват, показват, че продължава тенденцията броят на бензиновите автомобили да намалява. В края на септември те са 1 187 108, или със 122 910 броя по-малко, като в случая това се дължи и на преминаването на голяма част от тях в графата “на газ”.

В същото време интересът към дизеловите модели, които имат по-нисък разход на гориво, а на вторичния пазар в страните от Западна Европа цените им падат, расте. Към 1 октомври тази година дизелите са с 49 115 повече от същата дата на 2019 г. и вече са 1 314 579.

Dnevnik.bg

Hits: 0

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.