Системата за електронни винетки дава грешки, но не се е сринала, смятат от пътната агенция

Системата за продажба на електронни винетки през автомати за самообслужване, интернет сайт и мобилно приложение е възможно да дава грешки, защото е нова, но не може да се каже, че се е сринала.

Това единодушно обявиха днес председателят на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Светослав Глосов, който гостува в Би Ти Ви, и членът на УС на агенция Дончо Барбалов, говорил по „Нова телевизия“.

От вчера, когато електронните винетки влязоха в сила, имаше редица сигнали за проблеми. Най-общо те са свързани с невъзможност да се купи електронен стикер, продажба на две винетки за един автомобил и липса на потвърждение за конвертиран хартиен стикер в електронен.

Според Дончо Атанасов може да има единични случаи на двойна продажба на винетка, но има и вариант да се поиска възстановяване на парите. Той е на мнение, че проблемът с потвърждаването на конвертирането ще се изчисти.

Реклама:

Инж. Светослав Глосов пък коментира, че на база пуснатите в социалните мрежи снимки вижда невъзможност да се купи винетка заради неправилно въведени данни. Той не изключи възможността да има и технически проблеми на определени терминали, но подчерта, че за срив на системата не може да се говори.

„280 хиляди електронни винетки са продадени вчера по всички канали. Когато попаднете на банкомат, който не работи, значи ли, че банковата система се е сринала“, беше коментарът на Глосов пред Би Ти Ви. Той допълни, че от 17 декември, когато започна продажбата на електронните винетки, от тях са събрани 1.5 млн. лв.

Коментирайки контрола на пътя, Глосов каза, че колите на т.нар. тол-полиция са по пътищата от вчера, но от днес ще започне налагането на глобите. Идеята е автомобилите да следят за нарушители на местата, където няма камери, като до края на месеца във всички областни пътни управления ще има коли за контрол.

Началникът на пътната агенция припомни, че след последните промени в закона служителите на тол-полицията могат да спират автомобили и водачите трябва да свикнат с това. Инж. Светослав Глосов прие критиките, че липсва лесно разбираема карта, която да показва за ползването на кои пътни участъци трябва да се плаща. Такава щяла да бъде направена скоро.

Без винетки вероятно ще се кара по старото Околовръстно, но не и по Северната скоростна тангента

Коментирайки темата с нуждата на винетка, за да се ползва Северната скоростна тангента на София, инж. Дончо Атанасов обяви, че тя никога не е планирана като градски булевард, а като участък от републиканската пътна мрежа, по който да се изнесат камионите.

Позицията на АПИ е, че без винетка може да се ползва северната част на Околовръстния път, към който са и основните връзки към крайградските райони на столицата. Атанасов обясни, че на планираната днес среща с представители на общината ще се прецизира режимът за ползване на пътищата във всички крайградски части, но отстъпки за Северната тангента едва ли ще бъдат направени.

С тази позиция не се съгласи зам.-кметът на София Дончо Барбалов, който коментира пред „Нова телевизия“, че София може да се окаже единственият град в света с платен път в средата му.

 

2023 трябва да е готова цялата „Струма“, а през 2024 – „Хемус“

Коментирайки бъдещите разширения на магистралите, инж. Светослав Глосов обясни, че по план до 2023 година трябва да е готова цялата „Струма“. Още през 2021 г. е възможно да се пусне движението в отсечката от Благоевград до Симитли.

Срокът за пълното завършване на „Хемус“ е 2024 година, каза още Глосов. Той приветства решението на кабинета да задели пари за нейния строеж в специална сметка. Това щяло да съкрати срока за изграждането на магистралата поне с една година.

Според Глосов заделянето на парите по сметка не е начин да се заобиколи Законът за обществените поръчки. Той е уверен, че има и достатъчно гаранции, че средствата ще се усвояват целево.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.