Европа въвежда ограничения за въглеродните емисии от камионите

Европейският съюз (ЕС) се съгласи да наложи за първи път ограничения на въглеродните емисии от камионите.

Така ЕС предприема нови стъпки в борбата с климатичните промени като поставя предизвикателство за производители като Daimler, съобщава Bloomberg.

Европейският парламент прие целта за ограничаване на въглеродните емисии с 30% до 2030 г. спрямо нивата от 2019 г. Законодателството одобрено от ЕП днес поставя и междинна цел за намаляване на емисиите с 15% до 2025 г.

Европа показва голяма решителност за развитието на чист транспорт на фона на зачестяващите предупреждения за катастрофалното влияние върху околната среда на глобалното затопляне и за икономическите рискове от изоставане спрямо страни като Китай при преминаването към превозни средства, отделящи по-малко емисии.

Реклама:


ЕС затяга ограниченията за въглеродните емисии от колите, въвеждайки нови цели за 2025 г. и 2030 г., като за първи път въвежда такива ограничения и за камионите. Националните правителства от ЕС вече изразиха своята подкрепа за законодателството, свързано с емисиите от камионите, след като постигнаха споразумение с ЕП през февруари. Това направи тяхното финално одобрение, което трябва да се даде до края на юни, формалност.

След като преди два месеца стана ясно, че е постигнато споразумение, основните лобистки групи, свързани с европейските производители на камиони обявиха, че целите за емисиите са прекалено високи и подчертаха, че правителствата трябва да се фокусират върху изграждането на необходимата инфраструктура.

Новото законодателство определя също така 2% „бенчмарк“ за продажбите на автомобили с нула и ниски емисии от 2025 г., за да насърчи производителите да инвестират в алтернативи на дизеловите камиони. Освен това до края на 2022 г. Европейската комисия ще трябва да предложи цели за намаляване на емисиите след 2030 г.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *