Камионите изгарят все повече дизел, замърсяват градовете и подхранват климатичните промени.
Германия смята, че е намерила отговора, като е използвала въздушни линии за захранване на големите превозни средства.
Системата, която позволява на камионите да черпят електроенергия от въздушни кабели, влезе в експлоатация на участък от 10 километра по главен път А5 във вторник, съобщи германското правителство.
Това е първият подобен тест на обществен път в страната. Разработена от Siemens, системата позволява големи автомобили със специално оборудване, монтирано на покривите им, да се свързват към електрифицирани линии, докато пътуват със скорост до 90 километра в час.
Камионите работят с електрически двигатели, когато са свързани с въздушните линии, и с хибридна система, когато стъпят на традиционния път. Сензорите откриват, когато има налични кабели.
Siemens твърди, че нейната система eHighway съчетава ефективността на електрическата релса с гъвкавостта на транспортирането. Друга полза е рязкото намаляване на емисиите на CO2 и азотни оксиди.
Компанията казва, че системата може да бъде интегрирана със съществуващата пътна инфраструктура, което я прави практичен начин за намаляване на емисиите и потреблението на енергия на места, където няма железници.
Частта от пътя, открита във вторник, е част от решаваща връзка между летище Франкфурт, глобален център за товарния бизнес, и близък индустриален парк. Скоро ще бъдат отворени още два участъка от магистралата със системата.
Германското правителство е похарчило 70 милиона евро за разработване на камиони, които могат да използват системата. Siemens заяви, че собственик на камион може да спести €20 000 за гориво за над 100 000 км.
Cross.bg
Hits: 0