ПП „Републиканци за България“: Електронно управление и външна политика

ЕЛЕКТРОННО УПРАВЛЕНИЕ

Създаване на министерство на електронното управление и информационните технологии

Приоритетното развитие на електронното управление изисква създаването на министерство, което да отговаря за него. То ще има задача да се справи с най-належащите проблеми в сектора – от изграждането на необходимата инфраструктура и предоставянето на повече и по-качествени услуги, до усъвършенстването на законодателството и справянето с предизвикателствата в сферата на киберсигурността. Информацията трябва да се събира еднократно и да се използва многократно

Необходимо е информацията да се използва ефективно. За целта предвиждаме да изградим връзка между данните на централната и местната власт. Множеството информационни системи на държавните и общински структури трябва да бъдат свързани помежду си. Така ще отпадне необходимостта гражданите да предоставят една и съща информация на различни институции. Това ще спести значително количество време и ресурси.

Електронен подпис за всеки пълнолетен български гражданин

Масовата употреба на електронните услуги е невъзможна без наличието на добре развита, унифицирана система за персонална идентификация. Това може да стане чрез осигуряването на електронен подпис за всеки български гражданин или чрез вграждането му в личните карти при тяхната подмяна.

Приоритет върху киберсигурността

Успехът на електронното управление зависи преди всичко от доверието на гражданите и бизнеса в способността на администрацията да гарантира защитата и поверителността на събраните данни. Днес киберсигурността е критичен фактор за нормалното функциониране на държавата – икономиката, вътрешната и външната сигурност са пряко зависими от нея. Динамичното развитие на цифровизацията води до големи предизвикателства при оценяването на потенциални рискове и заплахи. Ето защо е необходимо киберсигурността да се развива като основен елемент на електронното управление в България.

Защита на данните чрез блокчейн технологии

Към момента защитата на цифровите данни в България е на изключително ниско ниво. За да бъде решен този проблем, е необходимо да се използват съвременни технологии и добри практики от вече успешно приложени модели за електронно управление като естонския. Предлагаме защитата на държавната електронна система и данните да бъде осигурена чрез използването на блокчейн технологиите, които са достъпни и икономически ефективни.

Развитие на електронната демокрация

Електронното управление позволява организирането на по-чести допитвания до хората с право на глас. Ние сме за насърчаване на гражданската ак тивност чрез провеждането на онлайн референдуми, петиции и др. Въвеж-дането на електронното гласуване трябва да стане възможно най-скоро, при наличие на всички гаранции за защита на сигурността и тайната на вота.

Цифровата грамотност е приоритет

Задълбочаването на цифрова пропаст в обществото трябва да бъде пред-отвратено. За целта е необходимо да се развие инфраструктурата на инфор-мационните и комуникационните технологии (ИКТ) в българското образование. Всички български граждани трябва да притежават достатъчно умения и информация, за да гарантират качеството си на живот и благосъстояние, използвайки публични услуги. Основното условие за употребата на електронни решения е хората да са наясно с възможностите и потенциалните рискове на информационното общество, включително да имат умения да се предпазват от опасности.

Работим за гарантиране на прозрачност и отчетност в електронното управление

В момента електронното управление не предлага механизъм за контрол на изпълнението и отчетност. Необходим е баланс между направените разходи и постигнатите ползи за гражданите и бизнеса. За целта предлагаме разработването на точни индикатори за степента на развитие и прилагане на дейностите по електронното управление в пряка връзка със секторната политика и пътните карти за нейното прилагане. Ще работим последователно за ясно измерими резултати.

ВЪНШНА ПОЛИТИКА

Подкрепяме по-задълбочената интеграция в ЕС и процеса на разширяване

Запазването на единството на ЕС, особено след Брекзит, е задължително условие за бъдещото задълбочаване на взаимодействието между държавите членки и утвърждаването на глобалната роля на Съюза. За успешното функциониране на ЕС е необходимо засилване на демократичната легитимност, прозрачност и ефективност, включително чрез по-активна роля на националните парламенти и прилагане на по-ясен и видим механизъм на европейско законодателство.

Подновяването на разговора за разширяването на ЕС стои на дневен ред и е приоритетен въпрос за нас. От геополитическа гледна точка процесът на постигане на пълноправно членство в Съюза и пълната интеграция на държавите кандидатки генерира сигурност и гарантира стабилност в региона.

За нас колективната отбрана и трансатлантическото сътрудничество нямат алтернатива

Евро-атлантическата интеграция е изключително важна на фона на настоящите предизвикателства пред сигурността, особено в контекста на засиленото влияние на трети страни в региона на Черно море и на Балканите. НАТО е формат, който гарантира мир, стабилност и върховенство на закона. Алиансът има нужда от адаптация към новата среда за сигурност и от стабилни отношения между партньорите.

Приоритетно за РБ е сътрудничеството между НАТО и ЕС, което трябва да постигне пълния си потенциал, особено за развиване на способностите в двете организации.

Подкрепяме политиката на „отворени врати“ на Алианса, водени от убеждението, че евро-атлантическата интеграция е основно средство и реална възможност за постигане на дълготрайна стабилност в страните – кандидатки за членство.

Възобновяване на ролята на България в регионалното сътрудничество

Българското председателство на Съвета на ЕС даде нов импулс на разширяването в посока към Западните Балкани. Оценяваме ветото от страна на България за началото на преговорния процес с РСМ и Албания като непоследователно и недалновидно решение. На мнение сме, че страната ни може да защити ефективно интересите си в рамките на преговорния процес на ЕС с Република Северна Македония и Република Албания и той трябва да започне възможно най-бързо.

Особено внимание отделяме на регионалното сътрудничество във формати, продиктувани най-вече от факта, че сме непосредствени съседи с две държави-членки на ЕС и три страни-кандидатки.

Подкрепяме преговорния процес със Сърбия и Черна гора, като отчитаме националния интерес.

Ефективният диалог с Турция трябва да продължи. Изпълнението на споразумението между ЕС и Турция от март 2016 г. изигра основна роля за намаляването на броя на незаконно пристигащите в България мигранти. Подкрепяме развитието на отношенията между България и Турция в дух на сътрудничество в областта на сигурността и отбраната и икономическата сфера.

Утвърждаване на стратегическото партньорство със САЩ САЩ и България споделят обща воля за задълбочаване на стратегическото партньорство в области от взаимен интерес: сигурност и отбрана; енергийна сигурност; върховенство на закона; образование и връзки между народите на България и САЩ; борба с тероризма. Отмяната на визовия режим за българските граждани е приоритетен въпрос. Оставането на България извън Програмата за безвизови пътувания – Visa Waiver Program (VWP) възприемаме като несъответстващо на нивото на двустранните отношения.

За ограничаване на позициите на Русия в България и региона

В отношенията си с Русия отчитаме националния интерес и единната ни политика със страните членки на ЕС и НАТО. В средносрочен план развитието на българо-руските отношения зависи от преодоляването на напрежението породено от кризата в Украйна. Обвързваме изпълнението на Минските споразумения с преразглеждането на санкциите срещу Русия. Националният интерес на България предполага диверсификация на енергийните източници и отслабване на руското политическо влияние в региона.

/Платена публикация/

КУПУВАНЕТО И ПРОДАВАНЕТО НА ГЛАСОВЕ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ!

Hits: 9

2 Replies to “ПП „Републиканци за България“: Електронно управление и външна политика”

  1. Евро-атлантическата интеграция е изключително важна на фона на настоящите предизвикателства пред сигурността, особено в контекста на засиленото влияние на трети страни в региона на Черно море и на Балканите. НАТО е формат, който гарантира мир, стабилност и върховенство на закона.

  2. В момента електронното управление не предлага механизъм за контрол на изпълнението и отчетност. Необходим е баланс между направените разходи и постигнатите ползи за гражданите и бизнеса.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.