С усилващи мрежи се изгражда част от третата конструктивна облицовка на тръбата за София на тунел „Витиня” на АМ „Хемус”.
След като тя бъде поставена ще се положи хидроизолацията и последната четвърта облицовка на съоръжението. Преди да се достигне до този етап от работата тръбата бе укрепена с 55 км анкери. Дължината на един е 12 метра и се вкарва в стените за връзка между отделните облицовки и скалния масив. При стартирането на ремонтните дейности в тръбата за София бяха открити множество пукнатини в облицовката и кухини. За запълването им и за да се заздрави съоръжението са използвани над 2500 куб. метра бетон. „Витиня” е най-дългият пътен тунел – 1195 м, и е в експлоатация от 1984 г.
На съоръжението през миналата година бяха направени множество проучвания и експертизи, въз основа на които се предприеха аварийно-възстановителни дейности, за да се приведе съоръжението в съответствие с европейската директива 2004/54/ЕО за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа (TEN-T). В тази връзка ще бъдат направени и три напречни връзки – две пешеходни и една пътна, които ще свързват двете тръби на тунела, които ще се използват в случай на пътен инцидент. По този начин съоръжението изцяло ще отговаря на европейските изисквания.
Изпълнителят на обекта „Автомагистрали” ЕАД работи изключително мобилизирано. Очаква се строителните дейности да завършат през втората половина на 2020 г. Индикативната стойност на аварийно-възстановителните работи е около 50 млн. лв. Ремонтираната тръба ще е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, каквито има в ремонтираната тръба за Варна.
Cross.bg
Hits: 0