На първата си пресконференция днес кметът Денчо Бояджиев представи екипа, с който започва новия си, четвърти мандат, след четиригодишно прекъсване:
тримата /засега/ негови заместници: Мирослав Грънчаров, Милена Орешкова и Добрин Добрев, секретаря на общината Нели Добрева и Радка Минчева – „Връзки с обществеността“. „Четвъртият ми заместник в новата структура на общината ще бъде ясен през месец май 2020 г.“, каза градоначалникът.
Но истинският повод за пресконференцията бе Бояджиев и екипът му да представят в какво състояние заварват Общината като наследство от предишната управа.
„То е меко казано стряскащо!“, с тревога обяви градочалникът.
Проверките, направени досега от новата администрация, показвали, че дефицитът в бюджета на прага на 2020 г. е 5 115 334 лева – равно на около една трета от годишните собствени приходи на общината. Това е заради лоша кадрова политика, лошо управление, бездействия, неправилни решения и абдикация от отговорност, бе оценката за наследството от досегашната местна управа. Възможно е, за да функционира Общината нормално и да изпълнява ангажиментите си, през втората половина на следващата година да теглим кредит, алармира граданачалникът.
Глобата за некачественото изпълнение на проекта за преобразяването на жк „Орел, потвърдена и от съда, е 538 000 лева.
Заради просрочени или некачествено изпълнени дейности по проекта за енергийна ефективност на сгради в образователната сфера /10 училища и детски градини, плюс двуетажният физкултурен салон в двора на Езиковата гимназия/ общината е заплашена със санкции от други над 1 500 000 лева, ставало видно от писмата, получавани в местната администрация от МРРБ, за случващото се тук по проекта.
Другата част от дефицита идва от неразплатени към сметосъбиращата фирма 1 229 762 лева. План-сметките не са променяни в продължение на 7-8 години. Д.Бояджиев прогнозира, че лошото финансово състояние на общината вероятно ще наложи повишаване на местните данъци и такси. Кметският екип вече води разговори с групи общински съветници и търси решение, което да бъде предложено за обсъждане в комисиите и включено за гласуване на бюджета за 2020 г.
Общината е докарана до тук и заради кадровата политика на предшестващия управленски екип, каза още Бояджиев и илюстрира думите си с няколко факта: юристите в Общината в момента били 19 и по този показател Разград е национален рекордьор. Дирекция „Инвестиционни дейности“ се е ръководила от агроном, а по програмите за заетост от 80 човека 30 са били от село Ясеновец.
Бояджиев увери, че звено по звено се разглеждат дейностите в Общината, обследва се работата на общинските предприятия, за да се направят нужните промени и те да възстановят нормалния ритъм на работа.
„Аз съм юрист и няма да оставя нещата така. Ако се установят нарушения, ще сигнализираме специализираните органи и прокуратурата, ще информираме своевременно и хората за това“, обеща кметът.
Денчо Бояджиев представи и своя екип от млади хора, активни и компетентни в своята дейност.
Юристът Добрин Добрев е с ресор „Финансови дейности, местни данъци и такси, инвестиционни дейности, програми и околна среда“. Ще отговаря и за обществените поръчки, нещо което е правил в местната администрация в предишния мандат на Д. Бояджиев, правил го е и в последните четири години, но в Община Попово. Днес той обясни сегашното състояние на общината със слаб административен капацитет при реализацията на задвижените проекти и недоброто им управление в отминалия четиригодишен период.
Ресорът, в които вече работи зам.-кметът Мирослав Грънчаров, Д. Бояджиев нарече „най-многопластов“. Той е „Териториално и селищно устройство, общинска собственост, контрол по строителството“. Самият Грънчаров заяви, че е установил недобра комуникация между отделите, който ръководи, и изпълнение само на рутинни дейности. Нещо, което вече се подобрява в посока по-добра координацията и на обслужването на гражданите. „От месец януари издаването на кадастрални скици ще става от Община Разград. Макар от година и половина в Общината да има софтуер от Териториалния кадастър скици да се издават от местната управа, тази услуга по незнайни причини не е била въведена и на гражданите се налага да обикалят институциите. На това ще се сложи точка“, обяви Грънчаров.
Милена Орешкова е зам.-кмет „Хуманитарни дейности – образование, социални дейности, здравеопазване, борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни“. Тя е в кметския екип от началото на седмицата, но вече провежда срещи със служителите от ресора си. По нейно предложение започва подготовката на Общинска стратегия за развитие на образованието, тя трябва да е готова до края на декември. „От 2016 г. не е имало действащ подобен стратегически документ в Община Разград. Хаос има и в много от социалните институции по отношение на контрола в тях, вероятно ще се наложи оптимизиране на разходите в тази сфера“, прогнозира Орешкова.
Секретар на Общинска администрация е Нели Добрева. Тя има много опит в местното управление, ще бъде администраторът при нас, но тя е отличен консултант и в други направления, каза за нея Денчо Бояджиев.
/e-Razgrad/
Hits: 0