През 2019 г. куклата „Барби” ще чества 60-годишнината си без нито една бръчка, предаде Франс прес.
С руса или кестенява коса, с издължена или закръглена фигура, в образа на принцеса или пожарникар, “Барби” продължава да съблазнява децата и се възползва дори от социалните мрежи, за да привлича вниманието върху себе си. “60 години – това е много дълъг период в индустрията на играчките, където днес даден успех е с продължителност между 3 и 5 години”, заяви гордо Нейтан Бейнард, директор по маркетинга за куклите “Барби” в групировката “Мател”. Над 1 милиард кукли “Барби” са продадени от представянето ѝ в изложението за играчки в Ню Йорк на 9 март 1959 г.
Идеята за създаване на “Барби” хрумнала на съоснователката на “Мател” Рут Хандлър, докато отглеждала децата си. “Дъщеря ѝ Барбара имала ограничен избор на играчки – кукли, и можела да се превъплъти единствено в образа на майка, докато синът ѝ мечтаел да стане астронавт, каубой или пилот”, поясни Бейнард. Така била създадена куклата “Барби”, която е кръстена на дъщеря ѝ Барбара и изобразява жена с подчертано женствени форми. “Успехът е незабавен – през 1959 г. са продадени 300 000 екземпляра от куклата “Барби”, каза Бейнард. Прототип на русокоса калифорнийка, „Барби” дълго бе критикувана заради имиджа си на нереална, богата и ленива жена.
“Това окарикатуряване е несправедливо – увери авторката на книгата “Барби завинаги” М. Лорд. – В действителност “Барби” е онова, което играещото си с нея момиче иска един ден да стане. Проблемът не е свързан с високата 28 см пластмасова фигурка, а с културата ни и с виждането, което имаме за женствеността.” “Барби” стана астронавтка през 1965 г., 4 години преди Нийл Армстронг да стъпи на Луната. Първата чернокожа версия на “Барби” бе пусната в продажба през 1968 г. “Понастоящем 55 на сто от куклите, които продаваме в целия свят, не са русокоси, нито синеоки”, подчерта Лиза Макнайт, генерален директор за куклите “Барби” в “Мател”.
Cross.bg
Hits: 8