Кампания “честен търговец” ще съпътства въвеждането на еврото в България

Специално брандиран “Евромобил” ще пътува из страната 100 дни преди въвеждането на еврото с цел информиране на жителите на големи и малки, отдалечени населени места за евровалутата.

Това предвижда Комуникационната стратегия за информация и публичност на присъединяването на България към еврозоната, приета от Координационния съвет за подготовка на Република България за членство в еврозоната и публикувана от Министерството на финансите.

Посещението на евромобила ще бъде със съпътстващо събитие с участието на популярни лица.

Черен списък на некоректните търговци

Заради опасенията, че при преминаването от лева към европейската валута търговците ще закръгляват цените в ущърб на потребителите, се предвижда провеждането на кампания “Честен търговец”. Министерството на икономиката и индустрията съвместно с Комисията за защита на потребителите и представители на неправителствените организации, ще я организират. Тези от търговци, които спазват правилата за точно преобразуване на цените на продуктите/услугите си от левове в евро, както и за разбираемо и коректно обозначаване на цените по време на периода на двойното ценообразуване, ще получат стикер “Честен търговец”. Търговците, които умишлено нарушават правилата, ще бъдат санкционирани, а техните имена ще бъдат посочени и в “черен списък”, който ще бъде публикуван на интернет страницата на Комисията за защита на потребителите, на страницата за еврото, както и чрез други информационни канали.

Национално допитване как да изглеждат българските евромонети

Както е известно, едната от страните на всяка от евромонетите е обща за валутния съюз, а за другата всяка от държавите членки предлага свой символ. Дизайнът на евромонетите с български символ ще бъде избран чрез национално гласуване. В комуникационната стратегия е записано, че ще бъде обявен конкурс за изображенията на монетите от едно и две евро, както и от 1, 2, 5, 10, 20 и 50 евроцента.Най-добрите пет предложения ще бъдат подложени на национално гласуване, а те ще бъдат избрани от “специално квалифицирано жури и/или чрез онлайн гласуване”.

Намерението е дизайн на националната страна на евромонетите да бъде припознат от цялото общество, независимо от пол, възраст, местоживеене, политическа и религиозна обвързаност.

Важен момент е мотивът да е емблематичен и разпознаваем като български и в международна среда. Мащабната комуникация за избор на дизайн на българските евромонети ще гарантира добрата информираност на обществото и съпричастността им за създаването на изображение, което ще даде уникалния облик на евромонетите на страната в еврозоната, ще улесни прехода към новата валута във визуална форма, но в същото време ще покаже и връзката на лева с новата валута, се казва в стратегията.

За да бъде изобразено на монета едно изображение, има редица технически специфики, които трябва да бъдат спазени, включително и това символите да могат да бъдат поместени върху малка площ.

Пенсионерите ще получат комплекти с евромонети

Всички домакинства ще получат писма с информация за въвеждането на еврото, за защитните характеристики на евробанкнотите и монетите, за възможните начини за обмен на валута. Към писмата ще има карти-калкулатори, чрез които всеки гражданин ще може нагледно да разбере как ще се извършва пресмятането на стойностите от лева в евро.

Стартови комплекти с евромонети, едно от страните на които ще е с български символи, ще бъдат предложени за продажба на гражданите. Така хората ще могат да опознаят външния вид на българските евромонети преди въвеждането на новата валута. Пенсионери ще получат комплектите заедно с касовото изплащане на пенсията си.

Dnevnik.bg

Hits: 148

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.