76 от седмокласниците , завършили основно образование миналата година, не са записани в училища в област Разград:
11 са заминали за чужбина, 4 не желаят да продължат образованието си, за 4 няма информация в училищата, а 57 са се записали в училища другаде в страната. 38 са децата, заминали за област Русе – 25 от тях са от община Кубрат, в Търговище с 6 деца от община Лозница.
Завършващите седми клас тази година ученици са по-малко от предходната – 1046 срещу 1073 през 2017/18 г.
Това стана ясно на работна среща за обсъждане подготовката и планирането на приема на ученици за учебната 2019-2020 г. в Разградска област, организирана от Регионалното управление на образованието в Разград с участието на директори на средни училища, представители на бизнеса, на общините, на Агенцията по заетостта. В дискусията се включиха областният управител Гюнай Хюсмен и заместникът му Евгени Драганов. Г. Хюсмен настоя за по-голяма активност от страна на бизнеса при формиране, както на план-приема, така и на развиването на бъдещи кадри за икономиката на страната и региона. И призова за по-чести срещи между представителите на бизнеса и училищата.
На работната среща бяха представени целите на държавния план-прием за новата учебна година, след които е повишаване на процентното съотношение на приетите ученици след VIII клас в професионални гимназии и паралелки с професионална подготовка с минимум 2 процентни пункта за учебна година на база октомври 2018 г. Отчетени бяха и резултатите от план-приема за настоящата учебна година: 27 реализирани професионални паралелки, от които една защитена с минимален брой 9 ученици и 2 с очакван недостиг с минимален брой 12 ученици, както и 12 профилирани, от които една с брой ученици под минималния.
Обсъдени бяха и възможностите за дуалното обучение, както и провеждането на онлайн анкета сред учениците от VI и VII клас за това какви професии биха искали да изучават. Училищните директори трябва до 15 януари да представят в РУО своите предложения за план-приема в училищата, които ръководят.
/e-Razgrad/
Hits: 0