“Робосервитьорите” се оказаха полезни в пандемията

Те казват “Здравейте” и “Добре дошли” като във всеки ресторант, но не могат да изрекат много повече, а и изглеждат много различно.

Роботите, с които ресторант в град Ренесе в Нидерландия посреща и обслужва клиентите си, за вариант за справяне с проблема със социалната дистанция след коронавируса, разказват “Асошиейтед прес” и технологичного издание The Verge.

Освен че поздравяват, те сервират и взимат чиниите от масите на клиентите. “Помагат ни в работата ни,” казва Леа Ху, чието семейство притежава ресторант Royal Palace. “Често сме заети да чистим маси… Не изчезваме. Още сме тук. В тази индустрия винаги ще им трябват хора.” Обяснява, че е е сблъсквала с отрицателни реакции – например че се “обезличава” общуването.

Ресторантите в Нидерландия отварят отново след пандемията, но могат да приемат ограничен брой клиенти. Роботите не могат да помогнат на посетители с алергии или със специфични нужди като семейства с малки деца, но не могат и да се заразят с вируса и така намалява рискът да го предадат.

В това заведение обаче не короновирусът е причина да се появят роботите. Бащата на Леа, Шаосон Ху, вижда как машини сервират в Китай миналата есен и знае какво иска в собствения си ресторант. Тогава няма и представа колко ще са му полезни.

В “Инстаграм” тече състезание как да бъдат кръстени роботите, казва Леа. “Нямаме фаворити. Но и дума не става за Ро и Бот. Искаме да им дадем нормални имена.”

Dnevnik.bg

Hits: 0

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.