Вече е в сила забраната за продажба на вино с обяви и съобщения включително и в интернет. Тя е записана в Закона за акцизите и данъчните складове и действа от началото на 2019 г. и на практика се отнася до продажбата на произведени в домашни условия и за лични нужди напитки.
Изменението бе гласувано в началото на ноември в Народното събрание чрез текстове в преходните и заключителните разпоредби на Закона за корпоративното подоходно облагане.
Забранява се публикуването на обяви и съобщения, включително в електронен вид, чрез които се предлагат за продажба акцизни стоки, както и отпадъците от тютюн. Забраната не включва продажбата на алкохолни напитки чрез електронен магазин, когато стоките са с бандерол, когато такъв е задължителен или дължимият акциз е платен.
Текстовете предвиждат собствениците на електронни издания, в които са се появили такива обяви, да ги премахнат до 3 дни от публикуването им и да контролират публикуването на подобни обяви включително чрез забрана на достъпа от съответните IP адреси.
Когато информацията не е свалена в тридневен срок от нейното публикуване, директорът на Агенция “Митници” или оправомощено от него лице издава решение за временно спиране (блокиране) на достъпа до съответните интернет страници. Срокът за спиране на достъпа до интернет страниците е от седем дни до един месец.
Глобата за публикуващите подобни обяви е от 500 до 1000 лв.
Dnevnik.bg
Hits: 0