Участъкът Русе – Бяла и обходът на Бяла, част от бъдещата магистрала до Велико Търново”, трябва да са факт до 2028 г.
Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков на заседание на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление. В нея участваха и заместник-министрите Захари Христов и Поля Занева-Димитрова, Десислава Паунова – член на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура”, Ирена Георгиева – изпълнителен директор на „Български ВиК холдинг“ ЕАД и др.
Министър Шишков подчерта пред депутатите от комисията, че липсата на подробни устройствени планове, проекти и отчуждения е сериозен проблем както за строителството на нови пътища и магистрални участъци, така и за укрепването на свлачища. В тази връзка той отбеляза, че едва в мандата на сегашното служебно правителство магистралата от Русе до Велико Търново е обявило като национален обект, а МРРБ е одобрило подробните устройствени планове за участъците Русе-Бяла и Бяла-Велико Търново.
„Вече има сключен договор и трябва да бъде направен технически проект на съоръжението. Предстои решение за избор на надзор и проектирането на самия обект“, каза арх. Шишков.
До края на 2023 г. ще продължат проектантските дейности по изграждане на тунела под Шипка, стана ясно на заседанието след питане на депутати. В същото време се разглеждат и възможностите за актуализация на съществуващия технически проект за изграждане на довеждащи пътища от южна страна, включително обходен път на Казанлък. Според министър Шишков, връзката по оста север-юг е много важна и отбеляза, че е направено много малко до момента.
По думите му приоритетни трябва да бъдат проектите за тунел под Петрохан и тунел под Прохода на Републиката, който да поеме основното натоварване по оста Русе – Маказа. „За съжаление, тунелът под Шипка, както и обходният път на Габрово, са двулентови, което няма да позволи да поемат целия трафик от „Дунав мост“ в посока Кулата“, коментира арх. Шишков. По думите му изграждането на големите инфраструктурни проекти и пътни връзки ще подпомогне регионите и тяхното развитие.
Предстои да се направи и анализ за актуалното състояние на ВиК мрежата в страната, за да се види реалното ѝ състояние.
Arenamedia.net
Hits: 0