Като вирусите и микробите – измамниците никога не спят!

За нарастващ брой измами покрай разпространението на COVID-19, както и за това, че много престъпници се възползват от момента на паника, за да въведат в заблуждение своите жертви в интернет пространството, съобщават от МВР.

Партньорските служби са засекли фалшиви интернет сайтове, магазини и акаунти в социалните мрежи. Част от измамите вървят заради бързото намаляване на количеството медицински предпазни средства, маски и други защитни продукти. Платилите за тях не получават нищо.

Други видове измами, свързани с разпространението на вируса, са телефонни измами и „фишинг”. Извършителите се свързват с жертвите, като заявяват, че са представители на клиники и/или медицински служители. Въвеждат жертвите си в заблуждение като им казват, че техни близки са заразени с вируса и трябва да се преведат незабавно пари за тяхното лечение. При „фишинга” извършителите използват електронната поща, изпращайки писма от името на национални или международни здравни организации. Целта им е да набавят допълнителна информация от жертвите за техните разплащателни средства или ги подлъгват да отворят определени файлове, съдържащи зловреден софтуер.

В повечето случаи измамниците се представят с имена, които са близки до действащи компании, интернет сайтове, за да заблудят хората. Загубите на потърпевшите достигат много високи суми. Към настоящия момент Интерпол е взела участие в около 30 случая на измами, свързани с COVID-19, извършени на територията на Азия и Европа. Предприети са мерки за блокиране на 18 банкови сметки и замразяване на повече от 730 000 долара.

Съветите на специалистите са:

– да не се отварят линкове или приложения, изпратени от неизвестни потребители;

– да се внимава при получаването на e-mail от непознати лица, предлагащи медицинско защитно оборудван;е

– да се внимава за лъжливи/мними интернет сайтове, тъй като престъпниците много често използват интернет сайтове, които изглеждат като оригиналните;

– да се проверяват отзивите на предишни клиенти за това дали са получили стоката, какво е нейното качество и т.н.;

– при възможност да се прави проверка на физическото/юридическото лице – търговец, което предлага въпросните стоки, преди купуването им.

/e-Razgrad/

Hits: 0

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.