На 31.12.2024 г. влизат в сила измененията на Закона за управление на етажната собственост, напомнят от Община Разград.
Те са свързани с вписването на управителните съвети (управители) в Единния централизиран регистър на етажната собственост, поддържан от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Съгласно разпоредбите на чл. 47 „е“ от Закона, е необходимо управителните съвети (управители) да се впишат в Единния централизиран регистър на етажната собственост чрез съответната община по местонахождение на сградата. Председателите на управителни съвети (управители) на сгради или входове в режим на етажна собственост в едномесечен срок от избирането им са длъжни да подадат уведомление в общинската администрация с имената, електронни адреси, адрес и телефон на членовете на управителния съвет (управителя) или на професионалния управител търговец, членове на контролния съвет (контрольора) и на касиера, размера на определените ежемесечни вноски за фонд „Ремонт и обновление“, броя на самостоятелни обекти в сградата и идентификатор на сградата. Към уведомлението се представя заверено копие „Вярно с оригинала“ на протокола и приложенията към него.
В сгради в режим на етажна собственост, в които няма избрани управителни съвети (управители) и/или не е определен размер на ежемесечната вноска за фонд „Ремонт и обновяване“, трябва да се свика и проведе общо събрание за определянето им, след което информацията да се представи в общинска администрация.
Уведомлението както и още информация, свързана с етажната собственост, е публикувано ТУК.
/e-Razgrad/
Hits: 0