Проектът за строителство на магистрала, която да свърже двата най-големи български морски града Варна и Бургас, малко по малко започва да се реализира.
В петък Агенция “Пътна инфраструктура” отвори 9 оферти в първата обществена поръчка по идеята – тази за разработването на разширен идеен проект, с извършване на пълни инженерно-геоложки проучвания и изготвяне на подробен устройствен план-парцеларен план на АМ „Черно море“. Цената е 14,4 млн. лв. без ДДС само за идейния проект.
Всъщност за високоскоростната магистрала се говори отдавна, но изграждането й беше отлагано многократно във времето. В началото на лятото регионалният министър Петя Аврамова коментира, че инвеститорски интерес към нея няма и изглеждаше, че властта поне за момента отлага строителството. Сега обаче нещата започват да се раздвижват и нищо чудно – при добрата цена само за идейния проект.
Участъкът е дълъг малко над 100 км, а бъдещият изпълнител трябва да разработи най-малко три варианта за трасе на АМ „Черно море“, както и да проучи възможностите за изграждането на връзки с курортните градове и комплекси, посредством съществуващите пътища.
Проектната скорост на трасето се предвижда да бъде 120 км/ч, с габарит 27 м, с по две активни и една аварийна лента във всяка посока на движение.
Поръчката включва извършване на инженерно-геоложки и геодезически проучвания на бъдещото трасе, разработване на проектни решения за изграждането на големите мостови съоръжения, виадукти, надлези, подлези, тунели и пътни възли, ландшафтно оформление, изготвяне на мерки по опазване на околната среда и разработване на подробен устройствен план-парцеларен план”, пишат още от АПИ.
Срокът за изпълнение на идеята е цяла година. Срок, който включва само времето за проектиране, без времето за преглед на разработката, организиране и провеждане на заседания на ЕТИС на АПИ, както и за провеждане на процедури по реда на Закона за опазване на околната среда.
Предвижда се трасето на АМ „Черно море“ да започва при бъдещата връзка с АМ „Хемус“, в района на с. Слънчево, да пресича Варненското езеро в най-тясната му част при гр. Белослав, да се свърже със съществуващата част от АМ „Черно море“ при с. Приселци и да направи връзка с края на АМ „Тракия“ при кв. „Ветрен“ на гр. Бургас.
Изграждането на АМ „Черно море“ ще завърши автомагистралния пръстен на страната, което е една от дългосрочните стратегически цели на пътната агенция. Свързването на основните пътни направления на Северна и Южна България – АМ „Хемус“ и АМ „Тракия“ ще подобри достъпа на международния транзитен трафик до двете най-големи пристанища – Варна и Бургас и на туристическия поток до цялото Черноморие.
Dnevnik.bg
Hits: 0