11 докладни записки приеха на последното си за година заседание общинските съветници от местния парламент.
Първият документ – за увеличаване на три местни данъка, предизвика най-оживени дебати. Тя бе за увеличаване на три от местните налози, два от които не са променяни от 14 години, а за третия през 2019 г. нормативно е променена формулата за определяне.
Кметът Добрин Добрев обясни, че промяната в определените от Общинския съвет размери на имуществените данъци – Данък върху недвижимите имоти, Данък при придобиване на имущества по дарение и по възмезден начин и Данък върху превозните средства, се налага не толкова като необходимост за набиране на по-голям финансов ресурс, а като актуализация на приходите съобразена с инфлационните процеси в страната.
Предложението за изменение на Данък върху недвижимите имоти в докладната е от 2 на хиляда върху данъчната оценка на имота да бъде определен на 3 на хиляда върху данъчната оценка на имота.
Предложението за Данък при придобиване на имущества по дарение и по възмезден начин бе от 2,4% върху оценката на имуществото, предмет на сделката, да бъде определен на 3%. Увеличението на размера на данъка върху превозните средства за леки и товарни автомобили с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 т. се предлага само по отношение на имуществения компонент – в частта от стойността на данъка в зависимост от мощността на двигателя, без промяна на коефициентите за екологична категория.
Част от съветниците изразиха несъгласие с мотивите, посочени в докладната записка, като изтъкнаха аргументи, характеризирани от кмета Добрин Добрев като „див популизъм“. Представена бе и позиция на народния представител Джипо Джипов, който се обявява против увеличението на трите данъка. В коментар на обвиненията, че няма прозрачност в разходването на общинските средства, Добрин припомни, че само преди седмица представи подробен отчет за първата година от мандата си. Допълни още, че заради липсата на държавническо мислене през последните близо 5 години общините в цялата страна за принудени да увеличават единствените си приходоизточници, за да реализират дейности важни за общността дейности и това на никой от градоначалниците от различни политически сили, не е приятно. Кметът обърна внимание и на факта, че голяма част от съветниците са на тези позиции от няколко мандата, а не са предприети мерки за промяна при условие, че част от налозите не са променяни 14 години. Докладната записка получи подкрепа от 18 общински съветници, 12 гласуваха „против“, а 1 – „въздържал се“.
По-голяма бе подкрепата за другата докладна, свързана с местни налози. С предложението за одобряване на план-сметките за разходите по третиране на битовите отпадъци и поддържане чистота на териториите за обществено ползване в населените места на Община Разград за 2025 г. на практика се запазва на нивото на настоящата година. Докладната бе подкрепена от 24 съветници, а двама гласуваха „въздържал се“.
Съветниците одобриха Правилник за дейността, организацията и управлението на Общински културен център – Разград, проектът е актуализиран спрямо предишния правилник от 2004 г.
Дискусия с политически аргументи имаше по другата докладна записка за предоставяне на общински имот на държавна структура – на 7-я и 8-я етаж от сградата на Общинска администрация за 5 години на Областна администрация. След дебата обаче докладната бе подкрепена с 19 гласа „за“ и 8 „против“.
/e-Razgrad/
Hits: 7