От 22 март в започва приемът на документи за подпомагане на двойки с репродуктивни проблеми

От понеделник, 22 март, в Община Разград започва приемът на документи за финансово подпомагане на двойки, семейства и лица с репродуктивни проблеми, съобщиха от пресцентъра на местната администрация.

Подкрепата за тези, които искат да станат родители, се осъществява на основание Правилника  за финансово  подпомагане на двойки, семейства и лица с репродуктивни проблеми на територията на община Разград. Инициативата се реализира от 2012 г., като всяка година в бюджета на Общината се предвижда сума, определена за подпомагане на ин витро процедури. За 2021 г. предвидените средства са 50 000 лв.

С финансовата подкрепа на общинския фонд „Ин витро“ вече са родени 13 деца, включително една двойка близнаци. През миналата година са кандидатствали за подпомагане 7 двойки. Постоянната комисия, която разглежда и одобрява подадените заявления на правоимащите двойки, е одобрила 6 от тях, седмата не е отговаряла на изискванията.

За подпомагане през 2021 г. документи могат да се подават от 1-во до 25 число на месеца в деловодството  на Община Разград, стая 06, партерен етаж и на e-mail: оbshtina@razgrad.bg, всеки работен ден от 9:00 часа до 16:00 часа. Крайният срок за прием на документи през годината е 26 ноември.

Заседанията на постоянната комисия, която разглежда и одобрява подадените заявления на правоимащите двойки, са закрити и се провеждат всяка последна седмица от месеца.

Кандидатите трябва да са жители на община Разград от поне 3 години, както и да са здравно осигурени. Всички останали критерии са описани в  Правилника за финансово подпомагане на двойки, семейства и лица с репродуктивни проблеми на територията на община Разград. Правилникът  е публикуван на сайта на Община Разград в рубрика Общински съвет – „Правилници“ и в рубрика „Здравеопазване“.

/e-Razgrad/

Hits: 0

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.