Новият шеф на пътната агенция откри нарушения в ремонтите на “Тракия” и “Марица”

Новият председател на управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура” инж. Апостол Минчев е открил нарушения в извършваните в момента ремонти на магистралите “Тракия” и “Марица”.

При проверка на обновяването на “Тракия” между Чирпан и Стара Загора вчера той е констатирал влагане на некачествени и несъгласувани от Института за пътища и мостове строителни материали, неизпълнение на техническите указания от страна на строителя, липса на компетентен технически ръководител по асфалтополагане, липса на нужния технически надзор, проектантски и авторски контрол.

Ремонтът на тази част на “Тракия” стана известен с високата си цена, която надвишава сериозно разходите по изграждането му през 2007 година.

Същия ден при инспекция на ремонтните дейности на участъка от магистрала “Марица”, в района на Свиленград, е установено неточно, некачествено и технически неудачно проектантско решение на преходите насип – мост, повреди по конструктивни елементи и откосите на мост, на който се извършват строителни работи. В допълнение проектантът на обекта се е държал неуважително.

В съобщението се уточнява, че АПИ като възложител на строително-монтажните работи ще поиска извършването на независима техническа експертиза и ще бъде търсена отговорност от проектанта, включително финансова и спиране на авторските права. Казва се също, че проверките продължават.

В първото си интервю, ден след като пое поста на 27 май, Минчев, обяви, че ще има ревизия на договорите за строеж и ремонт на пътища. Той допълни, че е много хубаво, че в момента се строят и се ремонтират пътища и магистрали, но трябва да се обърне внимание на качеството.

Преди седмица цялото ръководство на АПИ беше сменено с мотива “плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26.05.2021 година”. Впоследствие беше съобщено, че става въпрос за дадени авансово 221 млн. лв. по договори с държавното дружество “Автомагистрали” АД, от които 188 млн. лева впоследствие са преведени на 25 фирми подизпълнители. Те така и не изпълнили ангажиментите по тези контракти. Авансово преведените пари са за работа по 84 обекта, като година и половина по-късно е свършеното планираното по само един от тях на стойност 6 млн. лв – за укрепването на срутището до Рилския манастир.

Dnevnik.bg

Hits: 0

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.