Над 500 деца в древния Абритус за Международния ден на музеите

Над 500 деца от всички разградски училища и гимназиите бяха гости на Регионалния исторически музей по повод Международния ден на музеите.

С нескрито любопитство те се запознаха с вековната история на древния Абритус и се забавляваха с интерактивни занятия. С карти в ръка децата правиха екскурзоводски обиколки на културните забележителности в Археологическия резерват. Младите археолози гледаха през далекоглед,  търсиха „съкровища“ с металдетектор, почистваха и реставрираха „откритите“ артефакти.

 

 

В непрекъснат поток момичетата и момчетата разглеждаха постоянната музейна експозиция, а след това научаваха и любопитни факти за Римската империя с модерните начини за представянето им в интерактивния музей.

За втора поредна година в два последователни дни  деца и възрастни бяха приемани в къщите музеи със специална програма по повод Международния ден на музеите. Етнографската къща домакинстваше на таланти, които драматизираха български народни приказки, участваха във викторини, разграждаха експозицията, а на накрая се подкрепяха с дъхава и вкусна пита.

Къщата музей „Анание Явашов“ посрещаше ученици и желаещи да научат още детайли за живота и делото на видния археолог, ботаник, химик, академик, основател на музейното дело в Разград. Оживено бе и в къщата на Никола Икономов – Жеравненеца и Станка Николица-Спасо-Еленина – първата българка, отпечатала свое стихотворение.

„Идеята ни е посетителите  влязат в ролята на изследователи, етнографи, уредници, фондохранители, екскурзоводи“, каза директорът на Регионалния исторически музей Таня Тодорова. „Хубаво е, че инициативата предизвиква интерес и сред децата. Искаме по достъпен начин те да опознаят културното наследство и историческото минало на родния край, както и да популяризираме професиите на музейните специалисти“, допълни тя.

/e-Razgrad/

Hits: 0

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.