Компютърният специалист Радослав Раданов влезе в лабораторията на бъдещите класни стаи


Компютърният специалист Радослав Раданов от ПГТС „Христо Смирненски” в Разград спечели европейското състезание за учители „Направи си собствен плакат“ /Make your own poster/ в рамките на един от конкурсите, организирани от Общността за научно образование и Европейската училищна мрежа.
В конкурса Раданов представи инструменти от виртуалния училищен кабинет по математика, с който е работил по различни проекти, координирани от Института по математика и информатика към БАН.
Заедно с победителите от другите конкурси той бе поканен от мениджъра на проекта в Брюксел от 23 до 25 юни за участие в 15-та работна среща „Научните проекти в лабораторията за бъдещите класни стаи“.„Лабораторията е вдъхновяваща учебна среда в Брюксел, която те кара да преосмислиш ролята на педагогиката, технологиите и дизайна в твоята класна стая. Създадена е през 2012 г. от Eвропейската училищна мрежа с подкрепата на 30 министерства на образованието.
В шест учебни зони посетителите могат да проучат основните елементи от обучението на 21-ви век: умения и роли на учениците и учителите, стилове на учене, дизайн на учебната среда, настоящи и нововъзникващи технологии и обществени тенденции, влияещи върху образованието“, разказва Радослав Раданов.Той е много доволен от срещата с колеги от цяла Европа. А с някои от тях вече имат идея за съвместна работа в бъдеще. Сега в Брюксел заедно са работили по няколко проекта с иновативни идеи, свързани с обучението по STEM (природни науки, технологии, инженерни науки и математика).
Раданов е много впечатлен от няколко проекта. В „Ледено кубче“ учениците могат да изпратят на Международната космическа станция – единствената лаборатория за микро гравитации, своя изследователска мини лаборатория с размер 10х10х10см, наречена „ледено кубче“. Със съдействието на Европейската космическа агенция кубчето стига до Международната космическа станция. В рамките на 3-4 месеца данните от кубчето, които иска съответният ученик-изследовател, стигат директно до персоналния му компютър. В края на мисията кубчетата могат да бъдат върнати или оставени в орбита.
Вторият проект използва комбинация от различни инструменти, за да реализира нов подход към обучението, включително уроци по уебинари. Онлайн уроците за уебинари са организирани от полярни учени и са излъчвани от изследователски станции. Съдържанието на всеки уеб семинар може да се адаптира според различните учебни програми и даже според региона или страната.
А в проекта „Глобална лаборатория“ са включени стотици виртуални и отдалечени научни лаборатории, които дават възможност на учениците да събират данни от тях: да получат снимки от телескопите на НАСА, да симулират въздействието на астероид върху Земята, Луната или Марс и да видят характеристиките на получения кратер и т. н.
„В лабораторията на бъдещите класни стаи светът наистина няма граници и е достъпен за всеки с интерес към науката и откритията“, казва Радослав Раданов.
/e-Razgrad/

Коментари


Име*:
Мнение*:
Редакцията не носи отговорност за съдържанието на коментарите.
Призоваваме ви за толерантност и спазване на добрия тон.